Jytyn Itä-Suomen alueen uutisia, kevät 2019

20.3.2019

Jos luet viestin mieluummin selaimella, klikkaa tästä

Jytyn Itä-Suomen alueen uutisia, kevät 2019

Tervehdys Itä-Suomen tiimistä!

Vuosi 2018 jäi Jytyn historiaan juhlavuotena ja hienosti 100-vuotinen Jyty näkyi työpaikoilla. Itä-Suomen alueella tehtiin vuoden aikana huikeat lähes 200 työpaikkakäyntiä ja kontaktoitiin tuhansia ihmisiä. Alueväen kirjanpidon mukaan pääsimme noin 5000 hengen kasvokkain tapaamiseen. Lämmin kiitos teille tästä hienosta yhteistyöstä kanssamme!

Me emme jää laiskottelemaan, vaan uusi vuosi on pyörähtänyt käyntiin ja tulemme mielellään kanssanne työpaikoille, jäseniltoihin ja yhdistysten tapaamisiin.

Muistattehan hyödyntää meitä aluetoimiston työntekijöitä ja tehdään tästäkin vuodesta huikea Jytyvuosi yhdessä katsomalla valoisaan tulevaisuuteen.

Itä-Suomen tiimin puolesta Sonja

Nuorten lukukampanja käynnissä

Jyty lahjoitti 110 000 euroa tukea nuorten lukukampanjaan, jonka tarkoituksena on edistää lasten ja nuorten lukutaitoa ja lukemista. Saaduilla avustusrahoilla hankkeeseen valituksi tulleet kirjastot palkkaavat 18-29 vuotiaita nuoria töihin.

Itä-Suomen alueella kampanjakirjastoiksi tuli valituksi viisi kirjastoa: Mikkelin seutukirjasto, Joensuun seutukirjasto, Heinäveden kunnankirjasto, Tohmajärven kunnankirjasto ja Lappeenrannan kaupunginkirjasto. Jokaisessa näissä kirjastossa järjestetään tapahtuma sitten, kun nuori on aloittanut siellä työnsä.

Tällä kampanjalla Jyty haluaa olla mukana tukemassa nuorten työllistymistä, korostaa lukutaidon merkitystä ja muistuttaa kirjastojen tärkeydestä yhteiskunnan sivistystyössä.

Työpaikkakiertueet

Jytyn toiveena on näkyä työpaikoilla, ja yksi keino siihen on työpaikkakiertueet. Onko sinun työpaikallasi tarjottu Jytykahvit?

Me aluetoimiston työntekijät olemme seuraavilla paikkakunnilla tapahtumissa mukana:
8.5. Lahti, Päijät -Hämeen hyvinvointiyhtymä
9.5. Etelä-Karjala ja Pohjois-Karjala
14.5. Savonlinnan kaupunki ja Sosteri
20.5. Kotka
24.5. Ylä-Savo

Työpaikkakiertueet ovat aina maksuttomia ja avoimia kaikille siellä työskenteleville. Meitä aluetoimiston työntekijöitä voi pyytää mukaan työpaikallesi, autamme järjestelyissä ja tuomme vähän tuliaisia.
Ota rohkeasti yhteyttä jos haluat meidät käymään!

Jytyn kurssit

Tämän kevään kurssit Itä-Suomen alueella alkavat olla loppusuoralla. Olemme saaneet järjestetyistä tilaisuuksista paljon palautetta, kiitos siitä kaikille teille!

Syksyllä ohjelmassa on luottamusmiesten perusopintoja, sekä luottamusmiesten ja puheenjohtajien neuvottelupäiviä. Näihin voi käydä nyt ilmoittautumassa Jässärin kautta.

Lisäksi Jytyllä on valtakunnallisia kursseja, esimerkiksi luottamusmiesten teemaopintoja. Nämä löytyvät myös kurssikalenterista.

Hyvinvointia Nurmeksessa

Syksyn ehdoton kohokohta on työhyvinvointipäivät Nurmeksen Bomballa 28.-29.9. (la-su). Nämä päivät ovat suunnattu ihan kaikille meidän jäsenille: kaiken ikäisille ja -kokoisille, aktiiveille ja rivijäsenille. Ei ole myöskään väliä, oletko töissä vai vapaalla, kaikilla on osallistumisoikeus.

Viikonlopun ohjelmassa on mm. Kaj Kunnaksen elämänfilosofiaa sekä Heli Nissisen ohjaus läsnäolon merkityksestä. Voit myös kokeilla sointukylpyjä tai meloa Pielisellä. Sokos Hotel Bomban kylpylä on juuri uudistettu ja tarjoaa upean elämyksen.

Tänä viikonloppuna saa luvan kanssa vain olla, jos olet sen tarpeessa. Suorittaminen ja kiire jätetään kotiin.

Tule mukaan nauttimaan! Tarkempi kurssiohjelma ja ilmoittautumisohjeet laitetaan erillisellä viestillä.

Jyty sosiaalisessa mediassa:

Operetti, aktiivin työkalu

Luottamusmiehet ja yhdistyksen aktiivit voivat käyttää Operettia ja Omanettiä. Onko käyttö jo sujuvaa vai kaipaatteko lisää tukea? Aluetoimistossa Sirkku auttaa tarvittaessa näihin ohjelmiin liittyvissä kysymyksissä.

KOULUTUKSET
JA TAPAHTUMAT

Jytyn koko koulutuskalenteri löytyy Jytyn kotisivuilta www.jytyliitto.fi

Jytyn Itä-Suomen aluetoimisto palvelee

Apunasi ovat kolme alueasiamiestä ja järjestöasiamies. Alta näet alueasiamiesten vastuumaakunnat, joiden edunvalvonnasta he vastaavat. Järjestöasiamiehen kohdalla on hänen vastuuyhdistykset.
Mikäli asiasi koskee työsuhteeseen liittyviä asioita, niin otathan aina ensimmäisenä yhteyden omaan luottamusmieheesi, joka tuntee työpaikkasi asiat parhaiten.
Operettiin ja kurssihallintoon liittyvissä kysymyksissä auttaa järjestöasimies.

Alueasiamies Maija Kuittinen (Kouvolan toimisto): Etelä-Savo ja Päijät-Häme

Alueasiamies Sonja Rapo  (Kouvolan toimisto): Kymenlaakso ja Etelä-Karjala

Alueasiamies Heli Merta (Kuopion toimisto): Pohjois-Karjala ja Pohjois-Savo

Järjestöasiamies Sirkku Kumpulainen (Kuopion toimisto):
Jyty Tuusniemi-Kaavi ry, Jyty Vester, Jyty Rautavaara, Jyty Kuopio, Jyty Suonenjoki, Jyty Rautalampi.

Seurakunnat: Maija Kuittinen: Pohjois-Karjalan srk-yhdistys, Itä-Savon srk- yhdistys, Pohjois-Savon srk-yhdistys. Sonja Rapo: Kymen seurakuntahenkilöstö

Tosi ry. Maija Kuittinen

Ihanaa kevään odotusta Sinulle toivottaa

Itä-Suomen aluetoimiston väki
                       Maija Kuittinen, 0400-378 886
                       Sonja Rapo, 040-727 2854
                       Heli Merta, 040- 508 8752
                       Sirkku Kumpulainen, 050-539 2119

etunimi.sukuniemi@jytyliitto.fi

Jäikö joku jytyläinen työkaveri ilman tätä kirjettä?

Joskus niin voi käydä. Silloin voi olla niin, että hänen sähköposti on Jytyn rekisterissä väärin, tai hän on jossakin vaiheessa peruuttanut Jytyn uutiskirjeet. Asian korjaamiseksi yhteys aluetoimistoon.

Uutiskirjeen jakelu: Kaikki itä-Suomen Jytyn jäsenet

Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty ry - Offentliga och privata sektorns funktionärsförbund Jyty rf.
Keskustoimisto: Asemamiehenkatu 4, 00520 Helsinki (Pasila), Vaihde 020 789 3799

Peruuta uutiskirje